At være VP (visuel producer) og klipper på Det sorte kageshowhar været en virkelig spændende opgave. Med op til 27 kameraer og 20 microports har det været en stor produktion at holde styr på – men også et helt vildt sjovt projekt at være en del af.

At have været fotograf og klipper på MGP 2025
var en virkelig fed oplevelse. Det var super spændende at arbejde bag kulisserne på en så stor produktion, hvor der hele tiden sker noget. Jeg fik lov til både at fange stemningen gennem kameraet og forme historien i klipningen – en oplevelse jeg tager med mig videre.

At arbejde som fotograf og klipper på Hundebanden
har været en virkelig sjov og anderledes oplevelse.
Det har været noget helt særligt at arbejde med dyr og samtidig være med til at skabe et skørt og underholdende hundeunivers.


I januar 2021 havde jeg fornøjelsen af at møde Vanja og Arne.
Det var til deres bryllup, jeg var der for at lave et nyhedsindslag til TV 2 Nord.
Arne havde fået uhelbredelig kræft, og fået at vide at han ikke havde lang tid tilbage at leve i. Derfor efter 21 års forlovelse, besluttede de sig for at endelig blive gift, mens Arne stadig selv kunne gå. Og ud af det, kom der en lille smuk og opløftende historie i nordjydernes fjernsyn.
Efter nogle dage talte jeg igen med Vanja og Arne, og vi blev enig om at historien ikke var slut, der var mere at fortælle, meget mere.. Vi besluttede os for at, med mig som fotograf og Mie som tilrettelægger, skulle der laves en dokumentar om deres sidste tid sammen.
Udstyret med et kamera i hånden, fik jeg lov til at stå på sidelinjen, og følge Arne og familien kæmpe til det absolut sidste. Arne havde jo lovet at ikke give op. Det var livet sgu for kort til.
For mig har det uden tvivl været nogle af de hårdeste dage som fotograf, men samtidig også nogle af de bedste. Vi har grinet og grædt sammen... Hold kæft hvor har jeg har grædt meget.
Fem måneder inde i forløbet, får jeg et opkald fra Vanja, hvor hun siger at Arne vil gerne have at jeg kommer forbi en tur. På det tidspunkt er Arne blevet så syg at han ikke længere selv kan stå op.
Arne kunne ikke mere. Efter en lang og hård snak med familien, havde Arne valgt at stoppe den livsnødvendige dialyse, og man vidste ikke hvor mange dage han havde tilbage, og hvis jeg skulle have en slutning på dokumentaren, så var det bedst jeg kom forbi en tur.
Med tåre i øjnene, et kamera i hånden, tog vi afsked til hinanden, og med et smil på læben, beklagede Arne at dokumentaren nok kom til at være lidt sørgelig.
Efter at Arne havde været bevidstløs i et døgn, vendte Arne hovedet og kiggede Vanja og børnene i øjnene. Så pustede han lige så stille ud.
Arne sagde engang “minder og gode oplevelser er vigtige” og dem er der mange af i vores sørgelige men også livsbekræftende dokumentar: Vanja & Arne - til døden os skiller.
Annika tager normalt selvportrætter i trygge omgivelser, hvor der ikke er andre mennesker. Men i den her portræt video, tager Annika ud i offenligheden og tester sine grænser.